شرکت حسابرسی و مدیریت مالی یکتا محاسب البرز

YEKTA MOHASEB Alborz Accounting and Financial Management Company

شرکت حسابرسی و مدیریت مالی یکتا محاسب البرز

YEKTA MOHASEB Alborz Accounting and Financial Management Company

شرکت حسابرسی و مدیریت مالی یکتا محاسب البرز

شرکت حسابرسی و مدیریت مالی یکتا محاسب البرز، متشکل از تیم تخصصی کارشناسان حسابداری و حسابرسی و مدیران مالی در سال 1390 تاسیس گردیده و یکی از شرکت های عضو گروه تجاری و سرمایه گذاری البرز می باشد.
این شرکت در حال حاضر امور مدیریت امور مالی، حسابداری، دریافت و پرداخت، ارائه گزارشات، تنظیم دفاتر مالی و مالیاتی، شرکت در جلسات و کمیسیون های مرتبط ... بیش از 30 شرکت و موسسه حقوقی و نیز اشخاص حقیقی را عهده دار است.
تلفن : 02122981921
فکس : 02122938649
پست الکترونیک : Alborzgroup.co@gmail.com

بایگانی

1-تجزیه و تحلیل برای صدور اسناد حسابداری

یک حسابدار باید درک و شناخت درستی از سیستم اطلاعاتی در حسابداری داشته باشد و به درستی بداند که وظیفه اش در این سیستم چیست . از پایه‌ای ترین مهارت‌های حسابداری ، می‌توان مهارت تجزیه و تحلیل آثارو رویدادهای مالی را بر روی عناصر اصلی حسابداری نام برد که در حقیقت بر اساس معادله حسابداری تعریف می‌شوند .

2- کار با نرم افزار Excel

یکی از مهمترین وظایف حسابداران در سیستم اطلاعاتی حسابداری تولید و ارائه گزارشات مالی است. یکی از ابزارهای پر کاربرد و دارای قابلیت‌های بالا که در سیستم اطلاعاتی قرار می گیرد ، نرم افزار Excel است. در حرفه حسابداری ، حسابدارانی که توانمندی سطح بالا در استفاده از برنامه Excel را دارا هستند ، مزیت رقابتی بیشتری نسبت به سایر حسابداران دارند.

 3- توانایی استفاده از قوانین و مقررات مالیاتی ، بیمه و کار و تجارت

حسابدار در سیستم اطلاعاتی حسابداری موظف است موازین قانونی را رعایت کند. آگاهی از تکالیف مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم ، قانون مالیات بر ارزش افزوده و تجارت و سایر قوانین مرتبط برای حسابداران ضرورتی انکار ناپذیر است. این مهارت در نوع خود مهم و یادگرفتن و برای موفقیت و پیشرفت در حسابداری مورد نیاز است.

4- مهارت محاسبه حقوق و دستمزد، بیمه و مالیات کارکنان

حسابداران از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح فعال در سیستم اطلاعات حسابداری لازم است مبانی قانونی حقوق و دستمزد ، حداقل حقوق پایه ، مزایای قانونی ، کسور قانونی ، نحوه محاسبه حقوق و دستمزد را نیز فرا بگیرند.

5- تهیه و ارسال اظهار نامه مالیات بر درآمد

اطلاع از مبانی قانونی اظهارنامه عملکرد ، نرخ های مالیات بر درآمد ، مواعد قانونی ارسال آنها ، نحوه تکمیل ، نحوه دسترسی به این اظهارنامه‌ها و تهیه اطلاعات مورد نیاز برای درج ، جرائم متعلقه در صورت عدم تهیه و ارسال ، از نکات فوق العاده مهمی است که حسابداران باید آنها را بدانند.

6- تهیه و ارسال گزارش فصلی خرید و فروش

فرآیند تهیه و تکمیل و ارسال تکلیف قانونی گزارش صورت معاملات فصلی از طریق نرم افزارهای تهیه شده از طرف سازمان امور مالیاتی بصورت آنلاین و آفلاین انجام می گیرد . بنابراین هر حسابداری که در شرکتها و موسسات و سازمانهای دولتی و نهادهای عمومی کشور مثل شهرداری ها مشغول بکار لازم است مهارت نحوه تهیه و تکمیل صورت معاملات و ارسال از طریق نرم افزارهای مربوطه را بداند.

7- مهارت ثبت دفاتر قانونی

در اولین گام آموزش حسابداری ، دانشجویان ، نحوه‌ی ثبت‌های حسابداری در دفاتر روزنامه و کل را آموزش می بینند ، اما متاسفانه بعد از فارغ التحصیل شدن مهارت کافی برای ثبت دفاتر قانونی را ندارند.

8- محاسبات مالیاتهای تکلیفی

یکی از مهارت‌های که تاکید می شود حسابداران در آن تبحر و تسلط خوبی پیدا کنند. مهارت محاسبات مالیاتهای مربوط به اجاره املاک ، ماشین آلات ، مالیات حق‌الزحمه موضوع تبصره ۱ و ۲ ماده ۸۶ اشخاص حقیقی ، مالیات اشخاص خارجی موضوع ماده ۱۰۷ ، مالیات تکلیفی مربوط به آرژانس‌های هواپیمایی ماده ۱۱۳ و ماده ۴۸ ق.م.م می‌باشد .

9- مهارت کار با کامپیوتر و اینترنت

کلیه شرکتها و موسسات برای سرعت بخشیدن به امور مالی و حسابداری خود از ابزارهای نوین طراحی و تولید شده بخصوص حسابداری استفاده می کنند. هم اکنون حسابدارانی که مهارت و توانایی خیلی خوب و موثر در بکارگیری کامپیوتر و اینترانت در اجرای عملیات حسابداری دارا هستند ، عملیات حسابداری را موفق‌تر و کارها با سرعت بیشتری پیش می برند .

 

  • ۴۳ نمایش